Pain

Varför måste alla modeller vara smala? Varje dag ser vi reklam och annonser för kläder där det är smala personer och "perfekt" formade modeller. Det gör mig både upprörd och arg. Varför är de så perfekta och inte jag? Det är en typisk fråga som många ställer sig. 
Ja, de är modeller. Men tänk på omgivningen. Tänk på världen runt omkring oss. Vi som tvingas titta på smala människor hela jävla tiden. Vi som har det jobbigt nog. Jag har i hela mitt liv haft en ständig övervikt. Jag har blivit kallad för öknamn om min tydligen dåliga och fula kropp. Varför? 
Jag går i en klädaffär (H&M, KappAhl etc) och ser kläder för smala personer. För personer "som är perfekta". 
Så ni anser alltså att vi med, så att säga, kroppsfett (FÖRLÅT om jag uttrycker mig fel) är mindre värda? Vi är alltså inte lika fina och bra som modellerna? 
 
"Du är inte smal nog" Vad är det för jävla bullshit? Jag är inte perfekt. Du är inte perfekt. Vem är perfekt? Nobody. Jag tittar aldrig på programmet Top Model på TV för jag orkar inte se på. 
Jag har gråtit för att jag tydligen inte är lika bra. Jag har mått dåligt för att jag inte har varit så perfekt som många säger att man borde vara. 
 
Det gör mig frustrerad. Mina närmsta säger "Du är fin som du är". Tydligen inte. För om så var fallet så hade det varit andra bullar i reklam och i klädaffärerna.
Jag är så trött på tjatet om bantning och att se perfekt ut! 
 
Behövde skriva av mig. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild




RSS 2.0