Jag brände ett korvbröd!

Hej gröngölingar!
 
Förlåt för min dåliga uppdatering. Nu vet ni att jag lever iallafall. Don't worry, be happy! ;) 
Jag kom precis hem från skolan och försöker skala en mandarin. Idag har jag jobbat häcken av mig. Det slutade med att jag fick ta en timeout.
Till och med läraren föreslog att jag skulle gå hem. Men envis som jag är fortsatte i en halvtimme till. Sen var skolan slut för dagen. Jag insåg nu hur skönt det var att gå in genom dörren, mysa med katterna som blir hyperglada när man kommer hem, slänga sig i soffan och bara ta det lugnt. Känns helt underbart! 
 
Igår var jag hemma från skolan av ett hundratal anledningar. På kvällen skulle mamma åka till några kompisar och tjata. Jag gjorde iordning middag till mig själv. Nämligen korv och bröd. Jag lade i 2 korvar i kastrullen och värmde korvbröden i mikron. Sen bestämde jag mig för att jag skulle ta 3 st istället (Busiga jag). Så jag fick ta ut ett till korvbröd ur frysen och sätta igång mikron. Sen blev jag enbart fullt fokuserad på korvarna så jag glömde bort att det var ett korvbröd i mikron. Jag hade satt den på 2 minuter, som jag alltid brukar göra. 
Helt plötsligt vände jag blicken mot mikron och insåg då att jag hade glömt korvbrödet! Det rykte! Jag fick panik och öppnade balkongdörren. Jag stängde av mikron och tog ut ett bränt korvbröd. 
Seriöst. Hur f-n kan man glömma något sånt? Jossanpossan. Fy skäms!
 
Så nej. Aldrig mer koka korv samtidigt som ett korvbröd är i mikron. 
Nu ska jag umgås lite med mamma som precis kom in genom dörren :) Jag gjorde iordning kaffe när jag kom in genom dörren. Nu ska vi dricka kaffe hon och jag. Kaffe är egentligen inte min grej. Men är man trött och är nära att gå in i väggen så är kaffe en bra rekommendation!
 
Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild




RSS 2.0