Att vara hackad

I förmiddags hittade jag en blogg som hade blivit hackad. Alla inläggen hade raderats. Jag blir så jävla förbannad på folk som gör sådana saker! Det är så otroligt oerfaret och barnsligt omoget. Vad är vitsen med att förstöra andras hemsidor och bloggar? Vad är poängen? Händer det på grund av avundsjuka eller har dem allmänt roligt och försöker vara så coola att dem hackar andras hemsidor? Hur skulle du själv känna när du hade jobbat hårt med din blogg eller hemsida och sen försvinner all aktivitet du har byggt upp? Det har faktiskt hänt mig och det var ingen vacker syn att se. Jag blev såklart väldigt besviken och lusten att bygga upp allting igen fanns inte. Jag skyller uppriktigt på hackarna, för det var dem som förstörde allting.
Jag tror inte du skulle tycka det vore så roligt att bli hackad. Jag började koka när bloggaren skrev att hon hade bytt blogg för att hon hade blivit hackad och alla inläggen hade försvunnit. 
 
Ur min synvinkel är det av avundsjuka. Bloggen har många läsare och då försöker personer att göra allt för att minska statusen. Dem vill få uppmärksamhet. Jag säget inte att det är så, men det är inte omöjligt. Jag kanske har helt fel i det hela men det är såhär jag tänker. Det är så jag resonerar. 
 
Visste du att hacking är ett brott? Ungefär samma sak som upphovsrättsbrott. Ett brott mot upphovrättslagen. Mina bilder är inte dina bilder. Dina bilder är inte heller mina bilder. Jag rakt ut sagt blir pissed off när folk tar andras bilder utan tillåtelse, utan att ens lägga märke till att ägaren till bilden skrivit klart och tydligt att du inte får ta bilden utan tillåtelse. Sen struntar dem i det stora synliga copyrighttecknet som sitter i hörnet. De struntar fullständigt i att det är copyright och att ägarens namn står rakt under.
 
Det jag skrev nu var bara en parantes i det hela. Men hacking är fortfarande ett brott lika mycket som upphovsrättsbrott. Jag tycker det borde polisanmälas. 
Varför ens försöka? Du vet att det är olagligt och du kommer en vacker dag åka fast. Det tror jag du vet mycket väl.
 
Vad tycker du om det jag nyss skrev? Varsågod att uttrycka dina åsikter!


Kommentarer
Postat av: Alice ツ

Sv; Aa ^^

2014-01-11 @ 17:27:07
URL: http://www.byalicee.blogg.se
Postat av: LORISSA LOVEBOMB

Min blogg blev hackad igår, men jag hann upptäcka det och lyckades återställa allt. Men det är så förbannat att folk inte kan inse att mitt är mitt och de får skaffa eget. Ingen vinner på att förstöra för mig.

2014-01-11 @ 18:35:27
URL: http://lorissalovebomb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild




RSS 2.0