Is och politik

JISSES VAD KALLT DET ÄR! Jag ångrar att jag valade att ha på mig tights imorse. Jag insåg när jag steg ut genom ytterdörren att det inte var en sådan bra idé. Jag ångrade mig sjukt mycket. På måndag borde min hjärna tänka lite mer än bara på att looken blev snygg. Idag hade vi musik den första lektionen. Men vår musiklärare var sjuk idag så vi fick stanna uppe istället och titta på en film om musikens historia. Sen var det dags för engelska, vilket är mitt absoluta bästa och favoritämne i skolan. Engelskaläraren sa att jag kommer klara både svenskan, SO:n och engelskan galant! Jag är stolt över mig själv.
 
Sen efter lunchen gick jag hem. Jag var tvungen att gå på toa så jag gick hem till mamma, den närmsta vägen. Väldigt ointressant för er, men jag var bara tvungen att nämna det :) 
Jag såg då att det låg ett kuvert från SSU på byrån i hallen, som såklart var till mig. Tydligen är det en kurs som SSU anhåller. Men jag vet inte om jag vill eller snarare orkar gå. Jag har alldeles för många bollar i luften just nu.
 
Ja, jag har varit med i SSU. Inte längre dock. Jag tröttnade då jag kände att jag hade annat att göra. Jag har skola och ett liv att ta handom. Just nu håller jag på att jobba med mig själv och jag tänker göra klart det först innan jag håller på med andra saker. Sen får vi se vad som händer. Jag kanske en dag börjar visa intresse igen. Kanske, kanske inte. Men just nu har jag tagit en paus från politiken.
Jag har dock aldrig varit extrem. Jag tycker att alla partier har något gott i sig. 
 
Nu ska jag bara chilla läget och njuta av en fredagseftermiddag med endast mig själv, katterna och hunden.
 
Kram!


Kommentarer
Postat av: aina [fotoblogg]

Jättefin blogg du har :)

Svar: Tack! :)
Josefine E

2014-01-17 @ 17:30:34
URL: http://ainaphoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild




RSS 2.0