Jag ska kämpa mig in i det sista!

Jag känner mig inte helt pigg ännu. Jag är fortfarande trött och har lite ont i halsen. Jag sa det till pappa och han skulle ringa min specialmentor och säga att jag kan gå hem tidigare. Men det gjorde jag inte. Jag klarade av hela dagen, trots att jag var så trött och hade ont i halsen! Jag känner stolthet över mig själv. Ett litet löjligt halsont är inget man kan vara hemma för. Jag gick iväg trött och kom hem stolt. 
 
Sen är jag faktiskt stolt över mig själv för övrigt. Jag har jobbat så mycket med mig själv och klarat av saker det jag tidigare inte kunnat. Det är en äkta stolthet jag bär inom mig. Jag är godkänd i matte trots mina mattesvårigheter. Jag kan våga be om hjälp utan att vara rädd. Det för att jag har jobbat så otroligt mycket med mig själv och kämpat hårt. Jag går på medicin på grund av mina ångestattacker och depressioner. Utan all den hjälp jag har fått av min underbara familj, av BUP och Hab så hade jag inte överlevt idag. Mina sår hade aldrig läkt och jag hade känt en enorm smärta inom mig. 
Speciellt tack till min fina mamma som har varit på min sida och stöttat mig i alla år. Hon har gått igenom väldigt mycket under sin barndom. Hon har förlorat allt. Dem enda hon har är sina döttar och sin son. Ändå, trots hennes jobbiga uppväxt, så har hon gett mig en styrka. En styrka jag aldrig hade innan. En styrka som har spritt sig till andra. Min bror har autism och jag har Asperger. Våran mamma har jobbat så hårt med att vi ska må bra. Så hårt att hennes ork till slut har lagt av. Det har faktiskt funnits perioder där hon har tappat sin energi och orken fanns inte längre. Men hon återhämtar sig och fortsätter att kämpa för oss. För sina barn. 
Det är all hjälp som gjort min bror och jag att vilja och kunna leva på riktigt. En del av våra svårigheter har försvunnit efter all hjälp. 
 
Idag kan jag utan problem säga till kassörskan att jag vill ha ett frimärke. Bara det är en stor grej för mig. 
Jag har fortfarande hela livet framför mig och jag tänker inte ge upp mina drömmar! Jag tänker kämpa mig in till det sista och börja leva! En vacker dag kommer jag att leva utan mediciner. Och framförallt utan ångest- och depressionsattacker samt mina värsta svårigheter. 
 
JAG KAN OCH JAG VILL!


Kommentarer
Postat av: LindaLinda

det kan du!

2014-01-16 @ 18:07:57
URL: http://www.nattstad.se/Lindalinnros

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild




RSS 2.0