Hemkunskap

Goddag!
 
Sitter som vanligt och myser i soffan, med mamma bredvid. Jag har nästan precis kommit hem från skolan och försöker varva ner en smula. Förutom att jag är trött så har denna dag varit helt okej. Den sista lektionen var hemkunskap. Vi gjorde grillspett i ugn och kokade ris till det. Så nu har jag lärt mig hur man gör det också ;) Det var faktiskt väldigt kul. Det trodde jag inte i början, men sen när det väl sattes igång så var det bara att köra på. Det gick som en dans. Nästan för snabbt. Jag har alltid varit intresserad av både bakning och matlagning.
 
Helt seriöst så tror jag att jag har den gåvan. Jag kan baka och jag lär mig snabbt. Efter ett tag kunde jag koka makaroner och spagetti till exempel. Det tog bara ett litet tag och sen kunde jag det utan till.
Makaroner är i och för sig väldigt lätt att göra (Ska jag säga som lagar egen mat nästan varje dag). Men ibland blir det fel, men då är det bara att försöka igen nästa gång. Alla kockar har gjort fel många gånger. Jag har gjort fel, trots att jag älskar att laga mat och baka. En gång råkade jag har i för mycket salt i kastrullen och det smakade bara salt. Men nästa gång blev det hur bra som helst och jag blev nöjd med mitt resultat! 
Så på igen bara. Ge inte upp! ;)
 
Snart ska jag åka och hälsa på nyfödd systerdotter nr. 2. Mamma ska till min syster och följa med sina barnbarn (mina syskonsöner) till simskolan. Så det är pappa och jag som ska till Signe. Sen ska det gullas och gosas ;)
 
 Bild från WE♥IT


Kommentarer
Postat av: Chanelle

Vad mysigt att hälsa på en bäbis!:)

2014-01-13 @ 16:07:05
URL: http://fames.se/cocobella
Postat av: Amina Dahlgren

Lycka till med din nya systerdotter!

Svar: Tack! :)
Josefine E

2014-01-13 @ 16:41:42
URL: http://amicture.blogg.se/
Postat av: Miss Naily A Fucking Rockstar

Jag har oxå gåvan men jag tycker att det är så förbaskat tråkigt att laga mat så jag gör det inte, ha ha. Det är sånt man har pojkvän till:)

Kram

2014-01-14 @ 14:52:05
URL: http://www.fames.se/missnaily

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild




RSS 2.0