Grunden utan skuld

Jag måste tipsa om en bok som verkligen har fångat mitt intresse. Nämligen Viveca Stens I Grunden Utan Skuld. Redan första kapitlet så kunde jag inte sluta läsa. Redan första meningen blev jag besatt. Viveca Sten fångar verkligen läsarens intresse och skriver så gudomligt bra. Man blir så berörd och hänger med i själva berättelsen. 
Jag har fått ett intresse för böcker med spänning. Förr läste jag Vargbröder-serien och kunde inte sluta, men nu har jag blivit mer för deckare. Jag vill ha spänning där det händer saker som är verklighetsbaserat. Vargbröder är mer åt fantasyhållet. Det utspelar sig tusen år tillbaka i tiden eller mer. Deckare och spänning utspelar sig oftast i nutid, vilket fångar mitt intresse. 
 
Om vi ska spola tillbaka tiden då jag började intressera mig för verklighetsbaserat. När jag var "liten" så var jag ingen bokmal alls. Men jag älskade, då liksom nu, att skriva. Jag skrev allt från verklighet till talande zebror. Dessutom har jag alltid varit intresserad av historia och saker som hände förr. En eftermiddag då jag var på fritids berättade en klasskompis för mig att år 1912 förliste ett fartyg vid namn Titanic efter att ha kolliderat med ett isberg. Jag blev fascinerad och bad om att få veta mer. Fören sjönk under ytan medan aktern flöt som en kork och pekade rakt upp innan det sakta men säkert försvann ner under vattenytan. Han visade mig detaljerat och intresset föddes inom mig. Sen dess har jag varit intresserad av verklighetsbaserade historier och jag tror det är därför jag är så intresserad av spänning.
 
Början av augusti åker jag till Falkenberg tillsammans med mamma och ska titta på flygplan från andra världskriget. Jag kommer säkert bli fascinerad och inte vilja gå därifrån. Det blir nog ett problem. Haha.
 
Viveca Sten - I Grunden Utan Skuld. Stor rekommendation för bok- deckar och/eller spänningälskare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild




RSS 2.0