Imorgon åker jag på läger!

Imorgon åker jag på kollo/läger för ungdomar med Autismspektrumtillstånd (Asperger/Autism etc.) Det kommer att bli helkul! Jag är nervös, men ändå tillfredsställd. Jag har letat efter ett kollo för ungdomar med en autismdiagnos. Förra året var vi för sent ute och jag blev desperat. Faktiskt blev jag väldigt besviken för att alla kollon redan hade varit. Nu, ett år senare, åker jag på ett fotoläger! Habiliterningen tipsade om lägret som jag stolt tackade ja till. Det var ett fotoläger för personer med Asperger, Autism eller någon annan liknande diagnos. 14-18 år. Snacka om att bli bönhörd. Utan tvekan så fördes min blick som en magnet mot "Fotoläger för personer med Autimspektrum. 14 - 18 år." på pappret. Det var inte ens några om och men. Det passade så bra. Jag älskar ju att fotografera och vara kreativ. 
Det fascinerande är att det kommer att komma en fotograf från Sveriges Television på lägret. Jag kommer absolut att spetsa öronen noga och inte ha något annat att fokusera på. Det räcker med att jag ser någon med en kamera på stan så blir jag helt till mig. I vintras hade skolan ett julshow och jag satt längst ut. Bara en meter ifrån mig såg jag en fotograf och jag satt och fixerade mig. Om jag kunnat och vågat så hade jag gått fram till honom efter showen och pratat med honom om kameror. Men han hade säkert häcken full och jag hade inte ens vågat. Men jag hade en stor lust.
Jag har en dröm att få träffa en fotograf, umgås med fotografen, prata om kameror och fotografera med fotografen. Det har jag velat ett långt tag nu och jag hoppas att jag får chansen. Ja, jag ska ju träffa en fotograf på lägret. Men jag vill helst att vi ska vara ensamma och fotografera tillsammans. Det skulle vara grymt!
 
Måste sluta nu. Mamma och jag ska till DollarStore och handla saker som jag ska ha med till lägret. See you lator alligator!
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild




RSS 2.0