Godmorgon världen!

Hej bloggen!
 
Jag sitter just nu och myser i soffan. Jag har precis stigit upp och ska till min systerdotter Moa som snart blir 1 månad gammal. Jag kommer kalla henne Moa i fortsättningen då hon har ett dubbelnamn och för att visa respekt kommer hon bli kallad för Moa. Om hon vill nämnas får hon själv bestämma i framtiden.
 
Men iallafall, helt random. Om ungefär 45 minuter kommer pappa och hämtar upp mig och sen bär det vidare till systeryster. Den andra gången jag får träffa bebisen nu! Jag har bara träffat henne en gång och på grund av det är för att jag har varit sjuk. Det suger, speciellt när det finns en bebis i familjen man verkligen vill träffa.
Den 5 januari detta år fick jag en till systerdotter. Dock inte samma syster, såklart. Sen är jag moster till två tvillingpojkar och en flicka. Att vara moster är ett hårt jobb då min äldsta systerdotter älskar att dansa och sjunga. I förrgår ville hon att jag skulle dansa med henne. Men jag halkade och slog i knät. Jag har fortfarande ont. Jag insåg sedan att det inte var en sådan bra idé att ha strumpor när man ska dansa... Jag vet att jag är väldigt smart!
Trots smärtan i benet fortsatte jag att hoppa runt som en galning. Man hörde dunsen på nedre våningen. Snacka om pinsamt! 
Men vad ska man göra? Man kan ju inte neka till ett barn på 2½ år.
 
Dags att göra iordning sig nu innan jag blir distraherad av annat. 
 
Kram!


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Vilken fin design du har!

Svar: Tack! :)
Josefine E

2014-01-11 @ 11:42:16
URL: http://alexandraasfoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild




RSS 2.0