Nobelnominerad dröm

Godmorgon!

Jag ligger i sängen och mobilbloggar lite snabbt. Jag måste berätta världens konstigaste dröm jag hade inatt. Det började med att flera flygplan flög runt som galningar. Det var kaos. Jag filmade det hela. 
Sen sa pappa "Men dem kan väl inte äta när de kör flygplanet!?" Han syftade tydligen på piloterna. Det var som ett krig. 
Sen helt plötsligt var jag på ett fartyg som sen blev sänkt av något. Vi var tvungna att sätta på oss dykardräkter och simma bort. Och vet du vad? Stig-Helmer var med! 

Mitt hjärta hade slagit i 100 slag i minuten. Det kände jag när jag vaknade. Hjärtar slog fortfarande. Antagligen har jag vridit på mig av rädsla och hetsat upp mig i sömnen. 
Varför just flygplan måste vara för att jag läste om Stauffenberg igår i skolan och skrev sedan om det. Det handlar ju om andra världskriget, fast om en person dock. 

Stig-Helmer var med för att vi pratade om flygplan på lunchen i skolan igår. Vi pratade om att vara flygrädd. Då sa jag på skoj "Jag kan flyga, jag kan flyga. Jag är inte rädd. Jag kan flyga!" 
Det kan nog också vara en del av flygplansdrömmen ;)

Scary story. 

Nu ska jag nog stiga upp och göra iordning frukost. 

Kram! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild




RSS 2.0