Svenska Ungdomsromaner

YOYO!
 
Jag har precis kollat på en spektakulär film om två tvillingsystrar. Den ena tvillingen omkommer i en bilolycka och den andra kämpar mot sorgen. Nämligen Jag Saknar Dig. En otroligt bra film med bra skådespelare. Jag har sett den två gånger innan och man kan bara inte låta bli att se den en gång till. Sen har jag lagt på mig lite pringles. Mys framför TV:n med jag, mig själv och katterna. Mamma är hos ett par tjejkompisar och har allmänt trevligt. Men att vara ensam hemma är så mysigt, för man kan gå runt utan att någon bryr sig över huvudtaget. Dem enda som har brytt sig idag är Mysan som jag råkade trampa på då jag snubblade. 
Hon reagerade negativt på min klumpighet. Men jag sa förlåt och sen blev det bra :) Man säger ju alltid förlåt undermedvetet när man råkar trampa på en tass. Man tycker så himla synd om djuren att man måste.
 
Men iallafall. Som sagt, en bra film och bra skådespelare. 
 
Innan jag bestämde mig för att kika på den filmen så kollade jag på 'I taket lyser stjärnorna". Sorglig lika mycket som 'Jag saknar dig'. Samma där en bra film med skådisar. Dock tycker jag att det skulle satts in fler scener då det gick för snabbt. Det där med Jenna och Ullis till exempel. Liksom hur blev dem vänner och varför? Men bortsett från det så är det en av de bästa filmerna jag sett i mina 15 år som levande varelse. 
 
Jag älskar att kika på ungdomsfilmer/ungdomsromaner. Jag tycker det är intressant att se realistiska filmer om tonåringar med kärleksproblem, droger och liknande. 'Tusen gånger starkare' är ett till exempel på en bra ungdomsroman. Jag har läst både boken och kollat på filmen. Båda är lika realistiska och det Signe berättar i boken är faktiskt sant. Hon förklarar hur tonåringar är idag och hur samhället ser ut. Jag håller faktiskt med henne i allt hon berättar. Till 100%!
 
Hoppas detta hjälpte. Godnatt!
 
En scen från 'I Taket Lyser Stjärnorna'
 
Jag Saknar Dig
 
 
Tusen Gånger Starkare


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild




RSS 2.0